Возилата на Fiat са били много популярни сред европейските шофьори през 20-ти век. Това се дължи на сравнително ниската им цена и общата им наличност. Позицията му на пазара на ЕС отслабва през 21 век поради развитието на търговски превозни средства сред конкурентните производители на микробуси. Трябва да се отбележи, че все още е един от най-често купуваните микробуси в Източна Европа. Той е свързан главно с куриерската индустрия, въпреки че е широко използван от полицията, линейките и други области на живота, изискващи висока товароносимост на превозните средства.
Fiat Ducato дебютира в началото на 80-те години на ХХ век като наследник на Fiat 238. Новият модел беше по-ъглов и отговаряше на стила на търговските превозни средства от този период от време. Производството на микробуса е извършено от италианската компания Sevel, която също си сътрудничи с Alfa Romeo, Citroen, Peugeot и Talbot. Производството на модела се осъществява във Вал ди Сангро, където през 1981 г. е основана фабриката Севел Суд. Акцентът беше върху универсални и достъпни решения - задвижване на предните колела, ниско поставен под, подпори MacPherson отпред и твърда ос отзад. Ducato от първо поколение се предлагаше в две различни версии на оборудването: S и SX. През 1990 г. това е първият фейслифт на Ducato в историята. Основната промяна се отрази на предната част на автомобила - външният вид на предните светлини се промени и те бяха поставени в решетката на предната броня.
Максималната скорост на камионите Ducato от първо поколение се колебаеше около 137-140 км / ч. През август 1992 г. е създадена и електрическата версия на Fiat Ducato, задвижвана от електрически мотор L29-Somer DC T29C. Иновативната версия се нарича Ducato Elettra и се захранва от 28 батерии с регулируем оловно-киселинен клапан. Тези батерии бяха поставени в дървена щайга. Общото тегло на акумулаторите беше 868 килограма, което надхвърли полезния товар на автомобила със 118 килограма!