Your browser does not support JavaScript!


История на Mercedes Sprinter - новото лице на фургона за доставка

Първото официално представяне на Mercedes Sprinter I се състоя през 1995 г. на автомобилно изложение. Това е първият ван на Mercedes-Benz със собствено име на модела - Sprinter. Разработчиците искаха да направят фургона по-комфортен, като го направят по-подобен на лек автомобил. В допълнение към подобрените пътни качества и сцепление, Sprinter I разполагаше и с часовниците на Mercedes W124. Предишните модели са носели цифрови обозначения (T1). Представянето на новия ван е свързано със създаването на ново звено Mercedes-Beznz Vans, което отговаря за производствения процес и дистрибуцията на Sprinter I на световния пазар. В допълнение към производството в германските заводи, Mercedes разширява и заводите си в Аржентина, Мексико, Тайван и Русия. Немският ван е толкова иновативен и технически напреднал, че печели титлата "Ван на годината" за 1995 г.

История на Mercedes Sprinter
Брошура на Mercedes Sprinter 1995

Разширено оборудване на Sprinter I

Първото поколение Sprinter беше оборудвано с дискови спирачки на всяка ос, ABS или дори ESP (от 2002 г.). Стилът на каросерията също беше изцяло променен, като предната част на автомобила придоби по-обтекаема форма. Тенденцията, започнала с Ford Transit от 1985 г., продължава и до днес, като Mercedes се решава на подобна стъпка едва през 1995 г. Двигателят вече не генерира допълнителен шум, тъй като е разположен извън кабината на водача. От самото начало моделът се предлагаше с 3 различни колесни бази, 2 височини и в 2 дължини. Пътническите версии се предлагаха в 7- и 9-местен вариант, подобно на VW LT. Големият интерес към германския ван води до удължаване на производството на Sprinter I под името "Classic" и възобновяване на производството за руския пазар от 2013 г. Най-големият проблем на Sprinter I беше податливостта му на корозия, която преждевременно разяждаше каросерията на автомобила. На разположение на водачите бяха две поколения дизелови двигатели: 2,3 л със 78 к.с. и емблематичният 2,9 л двигател, използван преди това в класовете G и E, със 122 к.с. Като алтернатива се предлагаше и бензинов двигател с мощност 143 к.с., но той беше много по-рядко срещан. Независимо от версията на двигателя, автомобилът е можел да бъде оборудван с автоматична трансмисия.

Спринтьорът Джеймс Кук и други версии на Mercedes

Сред предлаганите версии на първото поколение на Mercedes Sprinter са микробуси, популярни като превозни средства за превоз на хора. Заводските версии, изработени за градски транспорт, включваха 13-местен, 16-местен и 19-местен вариант. Още преди началото на XXI век Mercedes разполага с цифров километраж под скоростомера. Версиите с налично оборудване включват ръчен климатик, въздушна възглавница и тахометър, сменяем с аналоговия циферблат на часовника. През 1995 г. на пазара дебютира версия кемпер, обявена за James Cook Sprinter. Кемперът на Mercedes беше оборудван с тоалетна, кухня и място за спане за 4 души. Името препраща към английския пътешественик и изследовател. На пазара се предлагаха и емблематичните каросерии Westfalia. През 1998 г. на пазара дебютира версия на фургона със задвижване 4х4, предназначена за най-големите версии на Mercedes. През следващите години се появяват и двойни конструкции, предназначени за американския пазар, продавани под имената: Freightliner и Dodge Sprinter.
Първо обновяване на Sprinter I през 2000 г. ->
 
Въведете ключовата дума
Разширено търсене
Transit Center in Europe