Your browser does not support JavaScript!


Проектът Redcap - зараждането на Ford Transit

В началото на 1960-те години Ford работеше в Европа чрез две отделни подразделения: британско и немско. И двете имаха свои собствени планове за наследници на съществуващите модели, което доведе до вътрешна конкуренция. В Обединеното кралство проектът Thames 800E вече беше в ход, докато немците се фокусираха върху своите решения. Въпреки това, между 1961 и 1962 г., Хенри Форд II, загрижен за посоката на Ford в Европа, инициира съвместен проект.

Проект Redcap

Инициатива от централата на Ford в САЩ се превърна в решение за съвместно предприятие, наречено "Common Van." Този проект, по-късно наречен "Проект Redcap," имаше за цел да обедини усилията на британското и немското подразделение на Ford за създаване на универсален модел ван. Въпреки че първоначалното сътрудничество между инженерните екипи срещна трудности поради културни различия, тези проблеми бяха преодолени благодарение на Ед Баумгартнер от САЩ.

Основни предпоставки на проекта

Една от основните цели на новия модел беше неговата универсалност. Превозното средство трябваше да бъде издръжливо, надеждно, просторно, удобно, икономично и лесно за поддръжка. Дизайнът на автомобила трябваше да отговаря на широк спектър от приложения, което изискваше внимателно планиране от самото начало. Важен аспект беше и лесната поддръжка, осигурена чрез разполагането на двигателя отпред.

Иновативни дизайнерски решения

Transit се управляваше подобно на леки автомобили. Инженерите започнаха с празен лист, което позволи създаването на модел, който отговаря на съвременните изисквания. Въведени бяха много иновативни решения, като предно окачване, базирано на греда, и използването на нови V4 двигатели за минимизиране на дължината на предната част на превозното средство.

Прототипи и тестове

Първите прототипи се базираха на съществуващи модели като Bedford CA и Thames 400E. Тези прототипи позволиха тестването на нови компоненти и двигатели. Първият целеви прототип се появи през януари 1964 г., като британските дизайнери направиха промени като повдигане на предните фарове и промяна на решетката. По това време никой не очакваше колко далеч ще се развие дизайнът на Ford Transit, което се доказва от trail решетката на Ford Transit.

Интензивни тестове

Прототипите преминаха през интензивни тестове по целия свят, за да се осигури тяхната надеждност при различни условия. Тестовете включваха шофиране по магистрали, черни пътища, тестове в аеродинамични тунели и екстремни климатични условия като зими във Финландия и лятна жега в Португалия.

Въвеждане на пазара

Първоначално проектът се наричаше Redcap, но в крайна сметка се наложи името "Transit," взето от модела Taunus Transit. Превозното средство трябваше да се произвежда в две дължини, с възможност за различни каросерии. Ford Transit бързо спечели признание за своята универсалност, издръжливост и иновативни решения. Успехът му на пазара донесе значителни финансови ползи за Ford и укрепи позицията на марката в сегмента на вановете.

Обобщение: Проект Redcap

Проектът Redcap и крайният му продукт, Ford Transit MK1, са примери за това как международното сътрудничество и иновативните подходи могат да революционизират автомобилния пазар. Благодарение на съвместните усилия на инженери от различни страни беше създаден модел, който постави нови стандарти в своя клас. Ford Transit остава символ на надеждност и универсалност, наслаждавайки се на постоянна популярност по целия свят. Не забравяйте, че можете да намерите резервни части за ванове в нашия онлайн магазин.
 
Въведете ключовата дума
Разширено търсене
Transit Center in Europe